Felsefe ve Tanrının Yokluğu 2
Eylemsizlik Kanıtı
1- Tanrı daha iyisi düşünülemeyendir
2- Mutlak iyl bir güç kötülük yaparsa mutlak iyi sıfatıyla çelişmiş olur
3- Dolayısıyla daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr
4- Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
5- Dolayısıyla evrene müdahale eden mutlak iyi bir gücün olması mümkün değildir.
Kişisellik ve Mükemmellik
1- Tanrı varsa evrenin yaratıcısıdır, mükemmeldir, kişiseldir(irade sahibidir).
2- Tanrı evreni yaratmışsa ya buna karar vermiştir ya da bunu yapmak zorunda kalmıştır.
a) Eğer buna yapmak zorunda kalmışsa, bu iradeli bir tanrı modeli ile çelişir
b.1) Tanrı evreni yaratmaya karar verdiyse bu bir istek üzerine olmuş olmalıdır
b.2) Tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı eksiktir (eksik olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
b.3) Eksik olan hiçbir şey mükemmel olamaz
3- Hem kişisel hem mükemmel hem evrenin yaratıcısı özellikleri aynı anda kullanılamaz
4- Dolayısıyla tanrı yoktur
Değişmezlik ve Yaratıcılık
1-Eğer Tanrı varsa, o değişmezdir.
2-Eğer Tanrı varsa, o evrenin yaratıcısıdır.
3-Değişmez bir varlık, bir an belli bir niyete sahip olup başka bir anda da bu niyetten yoksun olamaz.
4-Herhangi bir varlığın herhangi bir şeyi yaratabilmesi için, yaratılıştan önce o şeyi yaratma niyetine sahip olması gerekir ve yaratma sona erdikten sonra da bu niyetini yitirmesi gerekir.
5-Dolayısıyla değişmez bir varlığın herhangi bir şeyi yaratması imkansızdır.
6-Dolayısıyla Tanrı’nın var olması imkansızdır.
İyiliğin Değerinden Kalkan Kanıt
1-Tanrı, ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olandır. (Tanrı’nın tanımından)
2-Tanrı, kötülük yapmaya hiçbir yatkınlık taşımayan kusursuz iydir.
3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.
4-(1,2 ve 3’ten) Eğer Tanrı kötülüğe hiç eğilimi olmayan kusursuz iyiyse ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olamaz çünkü “kötülüğe eğilimi olan Tanrı”nın davranışları ondan daha değerli olacağı için bu Tanrı, ötesi düşünülebilir mükemmellikte olur.
5-Dolayısıyla Tanrı yoktur.
Negatif Mümkün Dünyalar Kuramı
1- Tanrı mutlak iyidir, evrenin yaratıcısıdır, evrene müdahale edebilir.
2- Dünya ya mümkün dünyaların en iyisidir ya değildir
a.1) Dünya mümkün dünyaların en iyisidir
a.2) Tanrının davranışları olası dünyaların en iyisidir.
a.3) Mümkün dünyaların en iyisinden daha iyisi düşünülemeyceğinden tanrı evrene müdahale edemez
b.1) Bu dünya mümkün dünyaların en iyisi değildir
b.2) Mükemmel bir varlık "en iyi" evreni yaratmamışsa, bu onun mutlak iyi olmadığını gösterir.
b.3) Mutlak iyi bir güç iyi olmayan bir evren yaratmışsa kendi sıfatı ile çelişir
3-Tanrı mümkün dünyaların en iyisini yaratmışsa evrene müdahale edemez, mümkün dünyaların en iyisini yaratmamışsa mutlak iyi sıfatı ile çelişir.
4- Bir şey hem evrenin yaratıcısı hem mutlak iyi hem evrene müdahale eden olamaz
5- Tanrının varolması mümkün değildir
çok karışık anlayamadım
YanıtlaSileger tam olsaydı isteği olmazdı yani istekler eksikleri gidemek için vardır ve (varsa) tanrı eksiksiz derler o yüzden
Silkişisellik ve mükemmellik kuramında b-2 yi anlamadım
YanıtlaSilistek bir şeyin eksikliğinden kaynaklanır, örneğin araban yoksa ancak araban olmasını isteyebilirsin, ancak sevgi diye bir kavram yoksa elinde sevgiye ihtiyaç duyabilirsin veya sevgiyi dileyebilirsin. istekler eksikliklerden kaynaklanır ve "mükemmel" bir güç eksik olamaz
Sildemekki evren eksikmiş ki yaratmış
YanıtlaSil"3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir. (Yukarıda bahsettiğim savunmadan)" --> demişsiniz. "Yukarıda bahsettiğim savunma" kaç numaralı/ hangi argüman? Onu bulamadım
YanıtlaSilBuradaki her argüman normalde bir denemenin parçası. Birçoğu ile ilgili deneme yayınlayacağım zaten. Savunmaın detaylarına oradan bahsederim. Yazıyı güncelledim teşekkürler
SilHerşeyi Yaratan O İmtihan bize ders bize O Sadece bilinmek istedi bizi yarattı O sadece bilinmek istedi ve OL dedi...hepsi bu ne olur merhametli olun yoksa merhamet göremeyeceksiniz
YanıtlaSilBilinmek istemek daha önce bilinemiyorsa gerçekleşebilecek bir duruştur. yani daha önce bilinemeyen bir tanrı bilinemediği için eksiktir ve ihtiyacı vardır(bilinme isteği/ihtiyacı) İsteği ve ihtiyacı olan bir şey mükemmel olamaz (çünkü eksiktir) Doalyısıyla argümanın çöker
SilBilinmeyi istediğine göre biraz egoist oluyor olmaz mı ? Bu sizin tanrı tanımınıza uygun mu ?
SilAllah herşeye gücü yeten, yoktan varedebilme özelliği olan bir varlık, hal böyleyken neden yaratmasın? Dilemiş ve yaratmış. Allah kuranda der zaten benim sizin iman etmenize ihtiyacım yok diye, fakat buna razı olmam diyor. burada bir çelişki falan yok.
Silne garip değilmi yazılıdaki doğru yanlış soruları gibi %50 ihtimal var
YanıtlaSiltanrı ya var ya yok %50 ihtimal ve biz bunu bilemiyoruz oysa tanrı ya var ya yok 2 seçeneğimiz var
Bir üçüncü seçenek daha var Felsefe'de: Bilinemezlik. Bilinemezlik, Tanrı varsa bu kadar berbat yaşanılanlarr neden, yoksa bu galaksinin başlangıcı nedir? mantığını sahiplenmektir. O zaman Tanrı var mı, yok mu, bu bilinemez. Mantık bu . Yoluna bir yol daha ekledim.
Silsiktirin gidin amk veletleri malmısınız olum siz siz kendi götünüzden mi oluştunuz oçlar
YanıtlaSilHaha al işte mal misiniz dedi orospu cocuklari dedi allah ona sevap yazdi. Iste bu kadar.... bu kadar aciz ve zavallisiniz ve kurtulmaya korkuyorsunuz. Ölüm korkusu bir hastaliktir.
SilVay be hoşgörü dinine bak mensuplarıda ne saygılı(!)
SilAnonim yazmış bi de, Tanrı nasıl bulacak da vericek senin sevap pointlerini ?
SilAaa, kaburgadan oluşum mantıklı, götten oluşum mantıksız öyle mi?
Silhadi ölümden korkmuyosaniz ve tanrının yok oldugunu dsünüyosaniz toplanın ve ölümü temenni edin ve bekleyin cünkü bizde bekleyenlerdeniz*
SilInanmayan neden olmeyi temenni etsin? Inanmadigi icin su anda dunyada yasadigi hayat siz inananlardan cok daha kiymetlidir cunku olumden sonrasi yokluktur. Cennete inananlar olumu temenni etsin Allah tan daha mantikli. Olunce cok gec olacak sizin icin cunku yanildiginizi bile bilemeyeceksiniz bunca zaman.
Sil*çünkü öldükten sonra herşeyi anlıcak olan sizsiniz ve ortaya sürdüğünüz tezlerin ve yaşam denilen şeyin ne kadar yalan olduğunu ve yaşamlarınızı ne denli neyin uğruna boşa harcadığınızı anlıcanız yerdir ölüm o yüzden ölümü temenni edin ki eğer tanrıdan korkmuyorsanız.. ve ozaman anlıcaksınızki gerçek yaşamın ne olduğunu ve dünyadaki yaşamınızın göz açayıp kapayıncaya kadr bittiğini. bu arada bu kadar kıymetli bi hayatın varsa neden birgün ölüceksin ?
Silnekadar boşsun sen ya yazdıklarına bakıyorum 1 tane anlamlı cümlen yok inansada inanmasada neden ölmek istesin imanına gerçekten güveniyosan sen ölümü temenni etsene nası olsa cennet vaad ediyo gidersin işte herşeyden okadar eminsen
Sil''Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır'' bu cümlenin bir kanıtı var mıdır arkadaşım? Bir ateist olarak merak ettim de, kullanmak isterim bu yazıyı ama bir dayanak bulmak istedim. Tam da bir bilgim yok o yüzden soruyorum.
YanıtlaSiliyilik anlamına da bakar bu, felsefe bilinmeden kullanmamanı tavsiye ederim yoksa karşılaşacağın sorular seni zorlayabilir
Siliyilik - kötülük, güzellik-çirkinlik gibi olaylar bizim halk arasında kullandığımız anlamlardan çok farklı,
felsefeye giriş bu konuda çok rahatlatabilir seni dostum, iyi akşamlar.
Android uygulamasi mi.... işte bu harika .... bilgi tazelemekbicin mukemmel olmus kocaman aferinnn vay mk cok iyi
YanıtlaSil3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.
YanıtlaSilburda bir açıklama eksikliği olmuş lütfen biraz daha açıklayalım, ya da ben anlayamıyorum. teşekkür ederim.
senin beynini yiyeyim be alfa.
YanıtlaSilNıhahaha yaşasın kötülük mü diyecez burada. :D Tanrı var ya valla :D sakın yok filan deme alınızrım ama yinede hoşgörü ile küfür ederim.
YanıtlaSilDinler kölelik sistemin en büyük çarkıdır.Lakin Antik Mısır,Sümerlileri örnek almıştır.Sümerliler kimi ? Yahudiler hatta Musa Ahit sandığını çaldıktan sonra tevrat devrede.O kadar basit'e indirgeyerek Mükembelliyetçi mantığı eşittir tanrı yoktur diyemezsin.DNA yapısında ki enerjiyi araştırmak lazım ..
YanıtlaSilEğer biber acıysa ve o acı canımızı yakıyosa, hayatımıza acı veren aşk, nefret, gurur da biberdir o zaman :D Bakış açın aynı burda yazdığımza benziyor. Tanrı, din, vs. gibi olguları maddeci ve insani bakış açısıyla eleştirdiğinde yukarıda çıkardığın sonuçları çıkarırsın. Ama unutmaman gereken altın kural şu, biberin verdiği acı ile aşkın verdiği acı bir değildir. Tanrı da senin gibi düşünüp yaşayan bir varlık değildir. O yüzden olaya farklı ama çok farklı bir bakış açısı getirmeni bekliyorum. 2+2 ile ancak 4 sonucunu bulabilirsin :)
YanıtlaSilTanrının kendisi tarafından bize sunulduğu iddia edilen model ile insan aklının çelişmesi anlatılmış zaten. Ama siz insani bakış açısıyla anlamanın mümkün olmadığı bir tanrıya, hangi insanlık dışı algıyla kanaat getirdiğinizi açıklamamışsınız.
YanıtlaSilAllah var mı gerçekten bilmiyorum . ama umarım yoktur, varsa gideceğimiz yer kuşkusuz cehennem .
YanıtlaSilOlmayan bişeyin yokluğuna dair kanita ihtiyac yok zaten :)
YanıtlaSilZavalilar.
YanıtlaSil*123# tuşlayın, biriken sevap puanlarınız cebinize gelsin.
SilYaratılmış Tanrı tanımlamalarındaki çelişkileri dile getiriyor bu yazılanlar, insanlar varlığı ya da yokluğu belirsiz olan bir şey için kafalarından tanım uydurmuşlar. Tanrı yoksa tanımlamalar gereksizdir; Tanrı varsa da hangi özelliklere sahip olduğu bilinemeyeceğinden tanımlamalar saçmadır. Tanrı mutlak iyi varlıktır gibi bir tanımlama bu sonuca nereden gidildiği sorusuna mantıklı bir cevap vermelidir. Mutlak iyi bir varlığın olamayacağı, uydurulmuş Tanrı kavramıyla çelişir fakat gerçek Tanrı'nın varlığıyla çelişmez; çünkü onun hangi özelliklere sahip olduğu bilinemez. Tanrı'ya inanmak ya da inanmamak değil de bilinemezcilik daha mantıklı bir yaklaşımdır.
YanıtlaSilhepinizin anadini alfalar siksin tmmi
YanıtlaSilEylemsizlik kanıtının çürütmesi:
YanıtlaSil1-O mutlak olandır.
2-İyi yada kötü sıfatları O'nun için yetersizdir.Tanımlanamaz.
3-Bir an tek bir kez yaşanır ve biter.Tek gerçeklik yaşanan o andadır.Ve bundan daha iyi yada kötü olamaz çünkü olması gerektiği gibi olur.
4-O heryerde ve hiçbiryerdedir herşey gibi.Bu yüzden müdahil olması düşünülemez zaten bir tek O kimsedir.
Kişisellik ve Mükemmellik çürütmesi:
1-O'nun başı yada sonu yoktur.Bu yüzden düşünülen tarzda bir yaradılış sözkonusu olamaz.
2-Bir tek O kimsedir.Bir bilinç O'nun için yetersiz kalıcaktır.O bilincin ötesindedir. Burda oluşumuz büyük bir lütufdur.Lakin sadace şuandaki varoluşdan emin olabileceğimize göre yaratılma durumumuz gereksizdir.Kimse var olup olmadığını bile bilemez.
3-Kozmoz kaotikdir.Kaos en mükemmel düzendir çünkü bir kalıp içermez.
Değişmezlik ve yaratıcılık çürütmesi:
1-O herşeydir.Eğer herşeyin içinde bir değişim oluyorsa aslında hiç birşey değişmiyordur.
2-Niyet canlılarda olur.Çünkü bir değişim içinde olduğumuzu düşünürüz zamana bağlı olduğumuz için.Zamandan soyut O'nun değişmesi mantıksızdır.
Negatif dünyalar mümkün kuramı çürütmesi:
1-İnsanlar iyi yada kötüdür.Yaratılış bir sonsuzlukta başlamaz yada bitmez.Herşey O iken birşeylere müdahale etmesi mantıksızdır.
2-İyi yada kötü dünyalar bizim ürünümüzdür.
Dikkat ettiyseniz hiç tanrı demedim sıfatlar insanlar içindir.En Derin sırlar aslında en yüzeydedir.Bana belki karşı çıkıcaksınız yada saldırıcaksınız.Önemli değil sadece Bir dakika olsada düşünün sorgulayın ve deyinki 'Burda ne yapıyorum.Gerçek miyim.Gerçek nedir.)
(Sorgulamanın)Yolun sonu ateizim değil.Devamı var.Kelimeler manasını kaybettiğinde bir an için hissetmeniz dileğiyle.
Kısaca şu; Tanrı Kendi Varlığını Somutsal Olarak Kanıtlayamıyorsa Kesinlikle Yok Demektir. Eğer; var ve varlığını bilerek kanıtlamıyorsa yani yokmuş gibi davranıyorsa o halde Tanrı Oyunbazın teki demektir.
YanıtlaSilSen ne kadar varsan O'da o kadar var sen ne kadar yoksan O'da o kadar yok.
SilUlan işiniz gücünüz yok mu sizin.
YanıtlaSilTanrı zamandan bağımsız ise önce yaratma niyetine sahip olup sonra değişmesi nasıl olabilir
YanıtlaSilBu argümanların hepsinde 'zaman' kavramının göreceli olduğu atlanmış. Zaman kavramı, Einstein'ın teorisinden, eğer hıza göre farklı akabiliyorsa mutlak olmayan bir şeydir. 1- Eğer Tanrı varsa hiçbir şeye muhtaç değildir 2- Yani Tanrı zamana da bağımlı değildir. Mesela önce yaratmaya karar vermis sonra yaratıp niyetini yitirmiş düşüncesi geçerli değildir. Çünkü bizim "önce, sonra" dediğimiz şey Tanrı için tek bir an'da görülebilir. Buna vurgu yapmak için Kuran'da cennete, cehenneme ait olaylar sanki yasanmis gibi geçmiş zaman kipiyle anlatılmıştır. Bu durum, Tanrı'nın geleceği ve geçmişi bilmesi düşüncesini de destekler. Argumanlari buna göre ele almalıyız.
YanıtlaSilDeğişmezlik ve Yaratıcılıktan 4'ü anlamadım
YanıtlaSil